Mammasflicka

Alla inlägg under november 2009

Av Marie Louise Hessling - 30 november 2009 13:42

När ska jag sluta försöka ?

När ska jag sluta anstränga mig så jävla mycket för nånting som jag inte kan få?

Varför försöker jag ens ?

Jag har inga svar längre....jag vet inte varför jag fortsätter och skriver.....


Nu ska jag fortsätta med våran jätte rooooooooooliga lektion.....religion! ASkul!

Sen efter skolan ska jag träffa kusin, vi ska gå på stan, fika och sen äta sushi till middag :) ÅÅÅH vad jag längtat ;)


XoXo

Av Marie Louise Hessling - 30 november 2009 00:43

Jag vet inte vad jag vill längre...

Jag orkar inte låtsas som jag mår bra när jag inte gör de...

Jag orkar inte ha de där fejkleéndet bara för att slippa alla frågor...

Jag orkar inte må som jag gör, jag har ingen kraft kvar, varken till skolan, körkortet eller till något annat...

Jag vill inte må så här längre... jag vill gråta, men jag kan inte, jag orkar inte känna efter längre.

Jag borde sluta prata med dig för att det ska underlätta för mig, men jag kan inte, och jag vill inte de heller. Jag vill prata med dig hela tiden, bara att få veta att du finns där, bara att du säger hej och pratar med mig gör mig lugn och jag klarar mig på det just nu...tror jag...

Jag orkar inte snart visa att jag är stark längre när jag inte är de...

Jag måste .... jag vet inte vad jag måste jag vet ingenting längre...

När ska detta ta slut....jag orkar inte må så här...jag gör verkligen inte de...ta mig bara här i från eller radera mina känslor nu.

Vill du radera dina känslor ? JA tack! Det vore otroligt skönt...


Men jag måste sluta tänka och känna efter nu om jag ska klara av veckan, har sjukt mycket i skolan...Men nu ska jag försöka sova...jag var bara tvungen att få skriva av mig de där...

Godnatt folket!


Jag älskar dig lika mycket som jag alltid gjort om inte mer...

  

  


XoXo

Av Marie Louise Hessling - 29 november 2009 18:42

 

I wanted
I wanted you to stay
Cause I needed
I need to hear you say
That I love you
I have loved you all along...

Av Marie Louise Hessling - 29 november 2009 18:38

Nu är jag tillbaka igen :D lite sammanställning från helgens bravader!

I fredags blev de hastigt bestämt att det var fest hos PA så jag åkte dit, mötte upp tove,fredrik,björn och freddie innan vi gick dit, träffade även André en sväng, han skulle till Linnéa först och sen kom dom oxå till oss :D Var längesen jag hade så där roligt, aa förutom helgen i sthlm hos kusinerna då ;) Men iaf så körde vi karaoke, och ja fredrik sök till idol du, de blir nog kaaaaaaaanon bra de där ;) HA........HA huhu jag och tove tyckte verkligen att han skulle söka till idol ;) hhaa men kul var de! Vi hade skitkul hela kvällen, hade sen ingen som kunde hämta mig så PA var snäll så jag fick sova där :) Hjälpte sedan honom och Evelina( tror ja hon hette) och städa, hahha fint det var där ;) hhaha nooot!

Tog sedan bussen hem vid 12, åkte hem, packade och tog sedan bussen igen ner till stan och sen till pappa i matfors :) Blev ett jävla bussåkande i lördags XD haha

När jag kom dit så åkte vi på typ julmarknad inne i matfors, var inte där alls nå länge, sedan när vi kom hem kollade jag och kottarna på tv ett tag innan middagen, haha jag åt koldolmar eller hur de stavas för första gången i mitt liv, det var faktiskt hyffsat gott :D Och jag märkte att jag har fått visdomständer :O Fett läskigt, har gått runt och trott att jag har haft en blåsa i munnen ja:O men icke, kan ju hoppas att jag slipper dra ut dom :( 

  

Söndag : Blev väckt vid 6 tiden i morse men klev inte upp förns kvart i 7 typ, vi skulle på sally match i kovland, de är de värsta med att dom spelar hockey att det är aaaaaaaaaaaaaas kallt och måste kliva upp så tidigt, men de är jätte kul att titta:) Första gången jag såg sally spela match idag, dom vann mot kovland med 15-6 tror jag de blev :) Och tom var i njurunda på träning och Anki på jobbet, så vi var utspridda lite överallt :P

När vi kom hem gjorde vi lite lunch och sedan gick jag och Felix och sov en stund, eller ja vi sov väll typ 2,5 timme :O men skööööönt vare :D behövdes kan jag lova! Sedan kollade jag på Hanna Montana med sally & flisan, hahah ääääälskar de där programmet, skrattade så tårarna rann XD Och då kollade flisan och sally på mig och frågade vad de var som var så kul XD hahah


De är hårt att vara på hockey ;) Så felix knoppade en stund där i sista perioden :D


Nu ska jag eeh, ja typ städa,plugga, prata med mami :D Och ja vi får väll se vad de blir!


XoXo  

Av Marie Louise Hessling - 27 november 2009 01:04

My thoughts go out to you, my immortal beloved

I can live only wholly with you or not at all

Be calm my life, my all. Only by calm consideration of

Our existence can we achieve our purpose to live together.

Oh continue to love me, never misjudge the most faithful

heart of your beloved.

 

Ever thine

Ever mine

Ever ours

 

Blir alldeles rörd varje gång jag läser den här dikten...<3

Av Marie Louise Hessling - 27 november 2009 00:32

Can we get this back?
Can we get this back to how it used to be?

I look around me,
And I want you to be there
'Cause I miss the things that we shared.

<3

Av Marie Louise Hessling - 26 november 2009 23:41

Vaknade i morse vid 11 tiden, fett skönt det var att få sova ut :) Började inte jobba förns 2 idag, var väldigt skönt. Älskar mornar när jag kan kliva upp när man är utvilad och sen göra allt i sin egen takt :) åkte ner till stan vid halv 2 tiden, gick på stan en sväng och kollade på julklappar ( åt mig själv ) huhu men mamma bad mig kolla upp vad jag ville ha i julklapp så då gör jag väll de. Hittade en MASSA smycken som jag ville ha, sällan jag och smycken ;) Gick sedan till jobbet, var en ganska lugn dag idag, eller ja under vissa stunder och tider då bara rasar det in folk och alla ska ha hjälp samtidigt! asså fatta inte vad de är med folk, jag och emma tyckte att de kunde planera sitt shoppande lite mer och sprida ut sig mer och inte komma alla samtidigt! huhuh

Gick hem vid halv 7, så jag var hemma vid 7 tiden typ, sista timmen idag var jag så sjuuuukt jävla trött och ont i fötterna så jag ville bara lägga mig ner och sova. Men fick energin tillbaka en när jag ätit middag!

Haha ja tanken var ju att jag skulle plugga ikv, men har inte haft nån jävla ork till de :/ Så de blev en halvstädning  av rummet och en massa filmtittande :)

Sällan jag ser på film då, ser minst 3 filmer varje kväll, och då är de inte nya filmer heller utan dom som jag har sätt 12798473847 gånger, men vadå man måste ju nöta ut dom ;)


Går fortfarande och tänker på allt som hände mellan veckorna, från att vi var i barcelona tills att vi kom hem. Går igenom varje detalj hela tiden av varje dag och allt som vi gjort tsm...jag vet att jag skrivit mycket om de här nu, men jag har så otroligt mycket tankar och funderingar som jag måste få skriva av mig. Som jag sa förut, tycker ni inte om de ni läser, nä men läs inte då!

Började småskratta för mig själv idag då jag kom och tänka på en sak som faktiskt hände på jobbet i somras när du var där ;) hahha de var lite kul, kommer aldrig glömma de :P


Varför går men egentligen runt och hoppas på saker som aldrig kommer att hända, och man ( iaf jag)  går runt och tänker på OM det skulle hända hur man skulle reagera, hur man skulle må, hur man skulle bli glad eller ledsen om de verkligen hände. Jag har just sånna tankar  eller mer tanke i mitt huve som jag tänker på om om och om igen varje dag och hela tiden.... de är jobbigt, för jag ger mig själv hopp om saker som jag inte ska ha nå hopp om! och de är inte bra...jag vill inte ha dom tankarna i huvet om jag verkligen inte kan få känna den lilla biten av hopp som jag vill ha...

Jag vill sååååå mycket men de är mycket man vill här i livet..... men inte får...



You don't know what you got till you're missing it a lot...

  

  

Mamma dö inte nu ;) Men den i mitten , så vill jag ha min nästa tatuering ;) huhuh, men det får bli när jag nångång har pengar till de.


XoXo 

Av Marie Louise Hessling - 25 november 2009 18:18

Ska bara skriva ett litet inlägg innan jag hoppar in i badet!

Ibland kan det faktiskt vara skönt att prata med folk som inte känner dom man pratar om, och de är mycket enklare att få de svar man vill ha. Och faktiskt kan känna att dom bryr sig och lyssnar, än att prata med sin bästa kompis som vet allt om mig och då kan de bli lite jobbigt ibland och den personen jag pratar om. Så kan de vara skönt att få prata med nån som bara känner mig och man känner att den personen verkligen tar mitt parti...


Såg en sak förut....mitt hjärta stannade där för 1 sek....men inget att oroa sig över, tror jag....


Men skriver mer sen.


XoXo


Ovido - Quiz & Flashcards