Mammasflicka

Alla inlägg under december 2010

Av Marie Louise Hessling - 29 december 2010 22:22

Mina föräldrar

 

Mamma

 

Hon har alltid funnits där för mig i alla väder och ställer alltid upp när jag behöver henne! Jag har tur som har mamma :)

Jag har alltid hört sen jag var liten hur lik vi är utseendemessigt och de är jag glad över att kunna säga och jag är stolt över henne i allt hon gör!

Jag älskar min mamma overderligt mycket och skulle aldrig klara mig utan henne <3

 

Pappa

 

Där är de samma som med mamma att han har alltid oxå funnits vid min sida och ställer jämt upp :) Jag fick väldigt tidigt i min barndom följa med pappa ut i sverige med lastbilen och hade redan sett halva sverige innan jag fyllt 5 ;D

Så jag har varit med om en hel del äventyr med pappsen :)

Pappa har alltid varit intresserad av alla slags fordon och de smittade nog av sig på mig som liten och har mycket intresse av bilar och motorcyklar, jag lekte mkt med bilar och lastbilar som liten och har väll alltid varit lite pojkflicka ;P

 

Men jag är pappas flicka oxå och har alltid haft smeknamnet Smurfen av pappa och kommer alltid att ha:)

 

Jag älskar pappa overderligt mycket och skulle aldrig klara mig utan honom heller <3

 

Men egentligen har jag ju 4 föräldrar;)

Jag har ju 2 + föräldrar med, Björn och Anki som oxå funnits med sen jag var liten

<3

 

  


<3

Av Marie Louise Hessling - 21 december 2010 02:39

Det jag har väntat på så fruktansvärt länge....

Jag är så lycklig igen....längesen jag kände den här glädjen och lyckan i kroppen <3

Av Marie Louise Hessling - 12 december 2010 23:46

Ni får ursäkta att jag inte uppdaterat nu från listan men har kommit lite annat i mellan! Så tänkte ta dag 2 nu då ;)


Dag 2 - Mina syskon


Känner att detta inlägg kommer bli bra långt nu! Jag har samanlagt 6 syskon, och då är de inte så att vi är 7 syskon i familjen utan ja har 4 underbara småsyskon hos pappa som är mina riktiga syskon:) Vi har samma pappa men inte samma mamma, visst de är halvsyskon! Men tycker inte alls dom räknas som de! Utan dom är mina riktiga syskon och så äre! :) Sen har ja 2 + syskon på mammas sida! Men som inte heller är som + syskon utan är som mina riktiga eftersom ja har levt med hela högen hela mitt liv:)


Tänkte skriva lite kort om varje syskon:)<3

På pappas sida är de!


Tom

  

Min äldsta lillebror på pappas sida!

Han är född 99- alltså han blir 12 nu den 30 januari:)

Han har älskar allt som har med sport att göra men mest Fotboll & Hockey, han har spelat fotboll och hockey sen han var liten och har haft talang ända sen han var liten och har alltid varit en av dom bästa i sitt lag ;)

Men la av med fotbollen nu i somras och satsar nu helhjärtat på hockeyn:) Han är världens goaste och snällaste lillebror och förstår mig på sett som ja knappt själv begriper ibland! Man vill väl inte inse att han faktiskt blir större och större för varje dag men oj vad ja längtar tills hela högen blir äldre! hehe

Vi har ganska mycket gemensamt och ju äldre han blir har vi haft lättare att prata om saker och umgås på ett helt annat sätt fast han bara är 12år! Men de är fortfarande de här när han säger: Men sluta ML gud vad pinsam du är! haha och man tkr han är så fruktansvärt söt så man vill bara äta upp honom ibland! Och kommer aldrig glömma när han säger: ML! Jag känner faktiskt dom stora killarna, ja är kompis med 98orna på skolan ML! Faktiskt! hahah så söt! 

Jag är fruktansvärt stolt över honom i allt han gör och kmr alltid vara:)

Jag älskar dig världens bästa lillebror<3


Sally

  

Min äldsta lillasyster!

Hon är född 00 så alltså 10 år :) Sally är lite svår att förklara med ord!

Hon är inte som någon annan, ända sen hon var liten har hon gått sin egen väg och gjort som hon själv viljat och inte som någon annan vill! Hon kan verkligen säga i från när hon väl tar i och gör de;)

Sally började oxå med fotboll som liten och håller på med de fortfarande, men började även i hockey som storebror;) Kanske finns någon plan i att hon började med hockey?;) Hmm

Sally är oxå otroligt duktig i fotboll och hockeyn är hon oxå duktig och blir bättre o bättre :) Men även när hon var mindre så var hon jätte intresserad av hår o smink som alla andra småflickor är i den åldern?;) Hon har alltid varit o tittat i min sminkväska och ibland hade hon varit o tagit smink av mig och ville vara precis som storasyster! hehe! Hon har alltid älskat min bästa kompis Sofie ända sen hon var liten och skulle jämt vara med så fort ja var med henne:) Sen har de gått upp och ner den där "tjejperioden" men är nu är hon tillbaka i den och sminkar sig lite då och då och fixar håret och har fina smycken :)

Hon hade sin förste pojkvän i somras, söta oliver i toms fotbollslag som hon blev ihop med! hehe sen frågade ja nån vecka senare hur de gick med honom och då säger hon: äh! ja gjorde slut, han var så jobbigt!

hahah

Liten kort sammanfattning av Sally :)

Ja älskar dig <3


Felicia 

   

(Jag & Felicia i somras)  


Felicia är 9 år :) Jag vet inte riktigt vart jag ska börja men hon är inte som någon annan men kopia av mig! Både hon och ja säger att vi är mest lik varandra och ja ser bara mer och mer av mig själv av henne! De är faktiskt lite skrämmande, de är som att se sig själv när ja var liten och hur man var då i den där åldern! Men hon toppar nog mig med hennes humör ( och ja de går för ni som nu känner mig) Hon har nog värre humör än vad jag har! haha så när hon och ja bråkar är de bara att flytta på sig! Hon kan vara världens underbaraste och är de unge fär till 90% av tiden, men de är dom där 10% som är pain in the ass ;) hahha då är hon verkligen jobbig! Men så äre, och så var man väll själv oxå i den där åldern!

Hon är verkligen inte som Tom & Sally som älskar sport! Hon hatar de mest av allt och håller sig till att äta gosaker och se på film/Tv :P hahha

Hon har alltid varit en killtjusare och har alltid sprungit efter Toms kompisar som nog i smyg tkr de är lite roligt att hon håller på som hon gör mot dom! hehe

Hon har oxå kille, som heter Alexander! Har aldrig träffat lillkillen men kanske man gör nån dag;)

Ja som sagt hon är kopia av mig ut i fingerspetsarna och ja älskar henne :)<3

Hon & jag kommer nog ha mest gemensamt när hon blir större, men vet vet;)


Felix

        

Gosungen min!

Felix är född 08- Så han är 2,5 år :)

Han är världens mest underbara och goa lillebror, vilken underbar unge han är, och varit sen han föddes! Otroligt charmtroll,han är jämt glad och otroligt busig! haha han älskar att klättra upp på låderna och sen upp på bänken där han vet att de ibland finns godis;) Han har nog ärvt de där skåpätande efter pappa ;) hehhe

Finns ingen som Felix! Man blir så glad när man är i närheten av honom och han sprider sån glädje om kring sig hela tiden!

När ja får barn hoppas ja att den ungen kmr vara som Felix :)

De är så roligt när dom är i den åldern han är i, när dom lär sig nya ord och vilka söta uttal dom har! Som när han skulle lära sig att ropa efter mig så blev de först hemme och sen blev de ML så nu kan han säga ML 84357959357 gånger och bara se så man svarar ;) Skulle lära han och säga othello och då blev de othella hahah så söt ;D

Han älskar allt som har med bilar,lastbilar m.m att göra:D

Världens sötaste!

Jag älskar dig <3

 

Sen på Mammas sida!

 

Johan

  

 

Han är född 87- alltså 23 år :) Och min storebror:D


Johan är oxå svår att förklara! Han har oxå aldrig varit som alla andra. Alltid gått sin egen väg och inte gjort de kompisarna hållt på med!

Han flyttade till Thailand en sväng, för att jobba som telefonförsäljare tror ja de var, men de gick åt helvete så han kom hem igen efter mycket om och men! Sen flyttade han till Norge för att jobba där och jobbade för Face2Face och fråga mig inte vad dom gör där:P Ingen jävla aning faktiskt! Tror de har nått med barn att göra iaf ;) Han trivdes där sjukt bra så vitt ja vet och han blev bosatt där drygt 2 år innan han kom hem igen.

Jag har sett upp till honom ända sen ja var liten och ville göra allt som han gjorde och kommer aldrig glömma då han bodde här hos oss (hos mamma i g-holm) och ja gick väll kanske i 5-6an tror ja och han hade tjejbesök och de var inte bara en utan en hel hög, och då hade ja mitt rum mitt i mot honom och för att ja var så nyfiken vad dom gjorde så satt ja och skickade små lappar under dörren till dom och frågade om dom tyckte om hästar;) hahah

Och johan har alltid varit tjejmagnet precis som lillebror sin ;D

Våran relation har gått upp och ner de senaste året men saknar honom och älskar han lika mycket för de <3


Robin

  

Lillebror nr 3 ;)

Född 92 - 18 snart 19 år


Finns ingen som Robin! Jag kom ihåg att ja skrev ett brev till honom när han fyllde 16 eller 17 och skulle berätta för honom hur mkt han betydde för mig och slutade med att ja skrev en roman ;)

Så tänkte försöka korta av de här och inte skriva en roman till! hehe

När vi var små så var vi som katt och råtta och allt robin sa var bara bajs och dyrkade marken johan gick på så ja lyssnade bara på vad johan sa;) haha

När vi var små så bråkade vi eller mer tjaffsa och ja kunde vara riktigt pain in the ass mot honom, och retades alltid och sa att ja var äldre än honom och ja men som man höll på när man var liten(alla som har mindre syskon vet)


Men dom senaste året/åren så har de där blivit omvänt och ja sen han fyllde 18 tror ja så känner ja mig jämt som lillasyster i hans sällskap :') Ingen aning varför ja känner så, men är väll att ja är trygg i hans sällskap och ja vet att han alltid finns där:)

Men iaf åren gick o vi blev mer och mer tajt och nej nu ska ja inte säga dela samma intresse här....hahah inte på lååååååånga vägar ;D Hans största intresse är nog skotrar? säger man så?? och bilar o tjejer så klart ;) Han är och kmr alltid förbli skogsnisse;)

Men ju äldre vi har blivit så har vi blivit mer tajt ( och vi har haft våra bråk med och kanske saker ur de oxå som har gjort så vi blivit mer tajt på vissa saler)

och de är väll kanske ganska logiskt, men finns ingenting i hela världen ja inte skulle kunna prata med honom om och han har & alltid funnits vid min sida 24/7!

Litar på han till 10000% och de ja älskar han ännu mer för är att han jämt kan göra mig glad hur dåligt ja än mår så får han mig alltid att le :')


Sen har han alltid haft nått som mina tjejkompisar jämt har dragits till;) Hahah ja är ju några st ;) Kom ihåg när ja hade fotbollsträning när ja gick i 6-7an tror ja de var och han kunde följa med mamma & björn ibland och halva laget sluta spela för han kom ;D


Ja älskar dig över allt annat och de är ja som dyrkar marken du går på! <3



Nä nu ska ja inte skriva nå mer om Robin, ja försökte korta de ner iaf;)

Nu är ja äntligen klar med dag nr 2 och mina syskon, de blev ju nästan en roman ;D hehe


  



Av Marie Louise Hessling - 8 december 2010 19:21

Nu har jag väntat bra länge med att börja med den där listan som typ alla bloggare gör! Lite roligt faktiskt, så tänkte väll ta och börja med den nu då!


Dag 1

Mitt namn är Marie Louise Elisabeth Hessling är 19 år och bor i Granloholm hos mamma & Matfors hos pappa så ofta ja kan!

Är uppvuxen i Sallyhill som liten och sen Granloholm & Sörnacksta och sen Matfors när jag blev lite större :)Men har bott på en hel del olika ställen i sundsvall så ja man kan väll sammanfatta att jag är uppvuxen i stan & matfors! Gick i skola först på St Olof till 2an och flyttade sen till Matfors med pappa och resten av familjen och började på Matforsskola och gick där till 3-9an. Vet inte riktigt mer vad man kan skriva.

Jag är otroligt snäll(för snäll ibland) (till 90 % glad och sprallig jämt ;) Knäpp, är expert på att prata och tänka sen,kort stubin och kan bli väldigt arg ibland ;) Tokigt, och helt crazy ibland! De är fett svårt att beskriva sig själv, tkr de är lättare när kompisarna gör de ist;)

    

Men de var lite kort om mig :D


Dag 01 – Om mig
Dag 02 – Mina syskon
Dag 03
– Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Min bästa vän
Dag 06 – Platser jag besökt
Dag 07 – Ett ögonblick
Dag 08 – Vad är kärlek?
Dag 09 – Mina drömmar
Dag 10 – Mina tre år i gymnasiet
Dag 11 – Mitt favoritminne
Dag 12 – Min favoritfilm
Dag 13 – Detta ångrar jag
Dag 14 – Det här upprör mig
Dag 15 – Det här får mig att må bättre
Dag 16 – Det här får mig att gråta
Dag 17 – En första
Dag 18 – Mina rädslor
Dag 19 – Min favoritplats
Dag 20 – Det här saknar jag

  

Ovido - Quiz & Flashcards