Mammasflicka

Direktlänk till inlägg 13 maj 2011

Våra blickar dom möttes och jag såg hur du log..

Av Marie Louise Hessling - 13 maj 2011 01:21

Vaknade i morse vid 9 tiden och mådde skit... eftersom min förkylning satt sig i varenda kroppsdel så jag är typ döv till och från och speciellt på morgonen när jag vaknar, täppt i näsan så jag knappt kan andas heller...förjävla härlig känsla de!


Skulle på möte idag igen på Af med min jobbcoah...ja du jag vet inte riktgit vad jag ska säga om de, känner inte direkt att de blir några framsteg där heller(efter min 3dje kontaktperson)  när de enda hon tjatar om är att jag borde söka en utbildning ist för att ja men de är ju så svårt att få jobb!

Så vår konversation såg ut så här idag!

Hon: Ja men marielouise vad ska vi göra nu då?

Jag: hmm ja jag vet inte riktigt? (känns lite som om hon skulle sitta med den planen? )

Hon: Ja men de kanske är bäst att söka en utbildning? De är ju så svårt att få jobb.( Ja de är därför jag är här för att du ska hjälpa mig? )

Jag: Ja visst jag vill börja o plugga, men inte nu, jag har ingen ork till att kasta mig in i några böcker just nu.

Hon: Ja men du kan väll fundera över de iaf, jag har en utbildning här med ang servering m.m

Jag: Ja men jag vill ju helst söka jobb och verkligen hoppas jag har turen att få ett med.

Hon: Hmm ja men du kan väll fundera över detta iaf, de är ju så svårt i ditt läge o få jobb nu, så jag tycker att du borde söka utbildning ist.


Alltså hallå???? Lyssna verka inte vara deras starka sida iaf... Känns inte direkt som dom gör några framsteg med oss ungdommar, dom verkar ha tappat hoppet helt om att vi kommer få nå jobb...

Dom skickar hellre ut oss på praktik,utbildingar som vi inte vill egentligen bara för att slippa oss!


Sen åkte ja hem, åt middag och åkte till johanna för lite sällskap o mys.

Jag har världens bästa kusin <3


"Det var du och jag mot världen jag såg inga problem
För kärleken är stark men kärleken är svår
Det du ser vid horisonten är inte alltid det du får"

 

// MarieLouise



 
 
linda

linda

17 maj 2011 15:21

sv; ja jag älskar verkligen modellen på dom! men dom är så höga så det gör säkert jätte ont att ha dom på sig! :(

http://tholinl.blogg.se

 
Ingen bild

Sigge

22 maj 2011 03:05

Kul att du gillar min blogg ml! :)
Skrivet bara första bokstäverna för att jag inte frågat mina världföräldar om det är okej att jag skriver om barnen än :)

Marie Louise Hessling

25 maj 2011 00:23

Okej :) Ja men de är ju super roligt att följa den och dig när du är på andra sidan jorden :)

 
Ingen bild

Wifey

23 maj 2011 15:02

Men du vet älskling, det blir bättre, det blir det alltid! Du har ju fått sommarjobb nu, under sommaren kanske du kommer underfund med vad du helst vill göra. Och kom ihåg, att oavsett om du skulle göra "fel", fatta ett tokigt beslut eller om det inte går som det var tänkt, så kommer solen att gå upp i morgon också. Skulle den mot all förmodan inte göra det, så lovar jag dig att den kommer gå upp dagen efter. För det är något som åtminstone är sant. Jag tror på dig, jag är ditt största fan! <3

Marie Louise Hessling

25 maj 2011 00:25

aw wifey! Blir ju alldeles tårögd, ja jag vet att de kommer lösa sig på ett eller annat sett :) Med ALLT! Tack, de behöver ja hjärtat

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Louise Hessling - 16 juni 2011 00:28


                                    

Av Marie Louise Hessling - 6 juni 2011 23:00

Hej!   Tycker de alltid är så fruktansvärt svårt att komma på en bra början då man ska blogga?!? De går upp och ner med bloggandet känner ja, men blir mkt bilder och skrivande i helgen tror ja då jag har 3 studenter som ska hinnas med så tänkte...

Av Marie Louise Hessling - 31 maj 2011 01:16

Godkväll!   Sommaren,studenter och min 20 års dag närmar sig med stormsteg. De har varit mycket planering nu ang hur jag ska hinna med alla mina blivande studenter, jag har Lovisa, Felicia, Elina på torsdagen  den 9 juni och lillebror,johanna o...

Av Marie Louise Hessling - 25 maj 2011 00:41


Lite uppdatering så här på kvällskvisten! De är helt sjukt vad tiden går snabbt...tyckte de var igår vi promenerade iväg till torget för att ta på oss våra otroligt snygga studentmössor och invänta den stora dagen! Men tiden bara flyger förbi och s...

Av Marie Louise Hessling - 10 maj 2011 23:56

Det var ju ett bra tag sen jag skrev, tappade orken och lusten helt för att blogga och de rann helt ut i sanden..den har stått som en dammig dagbok som hittas några år senare med massor av minnen bra som dåliga. Jag funderade på om jag skulle ta bo...

Skapa flashcards