Mammasflicka

Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

Varje gång är som den första gång vi sågs..

Av Marie Louise Hessling - 10 maj 2011 23:56

Det var ju ett bra tag sen jag skrev, tappade orken och lusten helt för att blogga och de rann helt ut i sanden..den har stått som en dammig dagbok som hittas några år senare med massor av minnen bra som dåliga.

Jag funderade på om jag skulle ta bort bloggen helt, kanske stara om en ny, nytt kapitel i livet och ny start...men som min kära vän sa att de är ju som min dagbok med massor av bra och dåliga minnen och ville väl mest ta bort den för att de dåliga minnen som finns kvar där långt bak i arkivet...


Men jag tror att om jag lyckas fixa hem ps och ny design till bloggen så kanske de blir mer roligare att skriva igen, försöka ladda upp mycket med bilder m.m hmm jag kom precis på vad jag ska önska mig i 20 års present som snart är här ;)

Helt sinnes...tyckte de var i går jag fyllde 18, allt var nytt och man började upptäcka krogen och allt de dära som hette fest! Körkortet skulle tas och studenten stog också med på listan och jag har kryssat av allt de dära förutom de förbannade körkortet...de är en sak jag tänkt på att när man fyllde 18 så var de sådan hets att vem som skulle ta körkortet först och de blev en tävling mellan sina vänner om vem som tog de först...jag förstår inte, vad spelar de för roll om du tar körkortet när du fyller 18 eller när du är 25 ? Bara du tar de, alla tar saker och ting i sin egen takt!

Mitt körkort kommer de med tillslut med, men utan jobb är de inte de enklaste att betala de otroligt "billiga" körkortet!


Alltid när jag ska skriva så slutar de jämt med att jag skriver en roman, och jag själv tycker de är fruktansvärt jobbigt och läsa folks bloggar om de enda man ser är en masssaaaaaaaa text, då läser man typ rubriken och skummar igenom de och sen kollar vidare!

Så därför tänkte jag försöka avsluta detta inlägg nu och skriva mer i morgon.


"Minns det som igår
Första gången du log
Som om jag snubblade pladask
På marken och bara dog"

 

// Marie louise



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Louise Hessling - 16 juni 2011 00:28


                                    

Av Marie Louise Hessling - 6 juni 2011 23:00

Hej!   Tycker de alltid är så fruktansvärt svårt att komma på en bra början då man ska blogga?!? De går upp och ner med bloggandet känner ja, men blir mkt bilder och skrivande i helgen tror ja då jag har 3 studenter som ska hinnas med så tänkte...

Av Marie Louise Hessling - 31 maj 2011 01:16

Godkväll!   Sommaren,studenter och min 20 års dag närmar sig med stormsteg. De har varit mycket planering nu ang hur jag ska hinna med alla mina blivande studenter, jag har Lovisa, Felicia, Elina på torsdagen  den 9 juni och lillebror,johanna o...

Av Marie Louise Hessling - 25 maj 2011 00:41


Lite uppdatering så här på kvällskvisten! De är helt sjukt vad tiden går snabbt...tyckte de var igår vi promenerade iväg till torget för att ta på oss våra otroligt snygga studentmössor och invänta den stora dagen! Men tiden bara flyger förbi och s...

Av Marie Louise Hessling - 13 maj 2011 01:21

Vaknade i morse vid 9 tiden och mådde skit... eftersom min förkylning satt sig i varenda kroppsdel så jag är typ döv till och från och speciellt på morgonen när jag vaknar, täppt i näsan så jag knappt kan andas heller...förjävla härlig känsla de!  ...

Ovido - Quiz & Flashcards