Mammasflicka

Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Marie Louise Hessling - 14 oktober 2009 23:01

Som jag skrev i mitt förra inlägg i morse så har inte min dag varit speciellt bra förutom den lilla stunden på slutet när jag och jansson inte kunde sluta skratta åt småsaker så tårarna bara rann på mig...hahah så den lilla stunden där och ja vi var faktiskt på historia lektionen men de var ju slutet av den så kan inte direkt säga att de var därför jag skrattade. Min his-lärare visade vad jag skulle göra och när han säger så här: Ja du kan ju läsa och kolla vad du tycker är extra intressant eller vad du kommer bli intresserad av att skriva om så kan du ju säga till sen. HAHAHAHA jag = intresserad av historian.....hmm....NOOOOOT! HAHA de var nästan kul när han sa så där! Jajaja nog gnällt om historian, ni som läser min blogg borde veta vid de här laget vad jag tycker om det ämnet!


När jag kom hem la jag mig och vila en liten stund och sen för att invänta björn att han kommit hem med mamma så vi kunde åka och övningsköra, var lite orolig först att det inte skulle gå nå bra och jag skulle fö motorstopp m.m men ABSOLUT inte, det gick as bra och jag fick inte motorstopp än enda gång + att jag fick öva på att starta i backen och det gick kanon det med och hur bra är inte de då ;) Kändes som jag inte hade gjort annat än kört bil ;) Åh längtan nu efter körkortet är olidlig, men snart så, tiden bara rinner förbi och snart sitter jag där och ska göra min uppkörning ;)


När jag kom hem åt vi och sen la jag mig i badet och jävlar i min låda vad skönt det var, bara koppla av och njuta en liten stund. Men det varade inte länge, förut kunde jag ligga i badet i minst 1 timme men nu ligger jag i badet högst 20 min...åh jag känner verkligen att stressen tar kol på mig snart...just nu längtar jag extra mycket tills jag och jansson åker till barcelona och slappnar av och tar våran lilla semester fast vi kommer hålla på med skolarbete så kommer vi fortfarande njuta av att vara där 1 vecka :)


Sen ikväll har jag bara suttit och kollat på tv och pratat med älskling, saknar han en massa men åker till honom i morgon och sen skola på fredag och sen till honom igen och sova där tills på lörda och då ska jag vara med min propp :) Vi får se vad som hittas på men med oss så vet man aldrig, förmodligen något GALET ;) Men vi kan lika gärna gå ut och röja och ha de awsome samtidigt som vi bara kan ligga hemma i soffan och dega och se på en massa film. Men de löser sig :)


Nä nu ska jag se på Sex and the city filmen- ååh älskar den filmen. Ska smsa älsk och kolla om han fortfarande är vaken oxå ;D vet inte hur många gånger jag har sätt den filmen men den är lika bra VARJE gång, kan den fan utantill nu ;)

En dikt Carrie läser för big. Tycker den är så himla fin :)


 

My thoughts go out to you, my immortal beloved

I can live only wholly with you or not at all

Be calm my life, my all. Only by calm consideration of

Our existence can we achieve our purpose to live together.

Oh continue to love me, never misjudge the most faithful

heart of your beloved.

 

Ever thine

Ever mine

Ever ours

 

Ludwig van beethoven


XoXo

Av Marie Louise Hessling - 14 oktober 2009 09:30

Nu när man vaknar varje morgon så får man världens jävla ångest över att man ska behöva gå till skolan, att behöva hålla på med saker man hatar allra mest och verkligen avskyr allt. Jag har aldrig känt så här ang skolan som jag känner nu, jag vet inte om det är för att det är sista året och man är less på att förhuvetaget gå i skolan eller om jag bara är allmänt less på allt! Ska gå till min historialärare sen och prata med honom ang historian...asså om inte jag får ta bort den där kursen så kommer jag dö långsamt varje minut vi har historia!

Den här veckan har varit åt helvete, de har bara varit en massa jävla tjaffs, och jobbigt i skolan m.m så jag har inte haft en bra vecka och tror knappast att att morgon dagen och fredag kommer bli nå mycket bättre...

Sen tyckte anna(lärare) att jag skulle flytta om mina körlektioner för jag skulle missa idrotten...så jag gick till körskolan och kollade om jag kunde ändra men då skulle jag få mina andra körlektion den 9 nov...asså what knappast att jag skulle ändra mina körlektioner då, då får jag frånvaro från skolan då. Men jag ska ha mitt jävla körkort nu när jag har bokat in prov och körning så då kmr jag knappast ändra det!

åååååhhhhhh!!!!!!!!


Var inte mycket positivitet idag!


XOXO

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards