Mammasflicka

Alla inlägg den 13 april 2010

Av Marie Louise Hessling - 13 april 2010 19:14

Applåder till vårdcentralerna!!! Ringde till vårdcentralen idag med hopp om att få komma dit och kolla min rygg då jag har haft ont i ryggen och otrolig smärta när jag varit sjuk och att jag har ont i ryggen då jag hostar och sen att när jag väl sätter mig ner så kmr jag knappt upp igen! Jag förklarade för tanten hur läget låg till och då säger hon: Har du ont när du andas? då svarade jag att jag hade inte de! då säger hon: Ät ipren 3st om dagen i 10 dagar och kom tillbaka annars! ALLTSÅ vad i h-vete??!?!?

Jag har haft ont över 2 snart 3 veckor...och de gör verkligen ont! Men att man ska få komma till vårdcentralen är de för mkt begärt? Sist jag åkte till vårdcentralen i matfors då dom kom fram till att titta mig i halsen med att säga att jag hade fått astma! Vilket jag inte hade fått! Jag fick proppa i mig medicin som jag inte skulle ha och som försämrade mina lungor! Fick vänta nästan 2 år innan jag fick komma till sjukhuset och dom ställde diagnosen efter en halvtimme att jag INTE hade astma! Där igen!!! Applåder till vårdcentralen i matfors!

Så jävla irriterande! Att dom "ställer en diagnos" via telefonen om du behöver komma till vårdcentralen eller inte!

Är du inte döende behöver du inte komma hit = Ja Anna hon fick reda på 2 år senare att hon hade cancer som hon hade burit på! Fan va duktiga ni är på att ta vara på oss människor här i stan! Aldrig i helvete!


Säger som mamma brukar säga: Dom som jobbar på vårdcentralen är dom som aldrig lyckades att bli läkare! Dom lyckades aldrig hela vägen! Och just därför sitter ni på vårdcentralerna och gör INGENTING!!!

Börja gör de ni kallar för erat "jobb" soper!


  


  


Ovido - Quiz & Flashcards