Mammasflicka

Alla inlägg den 20 mars 2010

Av Marie Louise Hessling - 20 mars 2010 22:55

Har tjatat på lilebror jätte länge nu att jag ska få klippa honom för att han är så himla långhårig men han vägrade och skyllde på att han skulle spara ut sin "hockeyfrilla" hahah ja ;D Men ikv så skulle han he i vax i sitt  låååååååååånga hår och de såg allt annt än bra ut så då sa han : ML nu MÅSTE du klippa mig! hahah ja äntligen! Hade hittat en skitsnygg frisyr för längesen som jag ville att han skulle ha och trodde att han skulle passa i med!

Slänger upp lite för och efterbilder nu!


   

De här är bilden som vår mitt mål!


Och de här är hur de blev! Tycker de ser j*vligt bra ut för att klippa en riktig killfrisyr för första gången ;) Eller?

Före

    

    

Och efter

    

Och sen utan Vax

    

Och sedan efter han duschat ur vaxet så klippte jag ner luggen mer så de är inte riktigt lika långt som på bilden där han har vax :D


Blev ju inte exakt lika dant men bra nära! Ville klippa mer på sidorna men vågade inte chansa fall de skulle bli för kort!

Är nöjd iaf :)

  

  

Av Marie Louise Hessling - 20 mars 2010 00:35

Dagen gick rätt långsamt idag men jag & frugan fick till de sista med vårt projekarbete och lämnade in de sista papprena som skulle vara inne. Så på måndag ska vi bara att fixa de sista med bildspelet och fixa resten med redovisning av vad vi ska säga och sånt :)

Satt på skolan till cirka 16.00 innan jag kilade i väg till bussen för att åka upp till pappa och resten av familjen :) När jag kom hem så möttes jag av en glad & sprallig Felix som kom fram och direkt skulle upp i min famn :') Lillknodden min <3 hehe sen blev de hemmagjord pizza som pappis hade gjort och sen mysande framför tvn. Jag har märkt idag att Felix har ärvt pappas godis & skåpvana XD hahah för pappa har alltid älskat godis mest och så är Felix med ;P

Men felet med när han äter godis så är de som du vrider upp han på MAX och han studdsar på väggarna, springer runt överallt och ingenstans! Rycker och sliter i allt han kommer åt, hänger i skåpdörrarna och lådor. Han till och med har börjat att klättra i kylskåpet då han kom på att han kunde få in sina små fingrar och faktiskt öppna kylskåpsdörren XD Han har lärt sig att ställa saker vid dörrarna så han kan nå upp till dom och öppna dörren då sina äldre syskon vill vara i fred ;)

hahah han är värst men världens gosigaste och underbaraste lillebror får man ju leta efter :')

Ikv när pappa och lillknodden skulle sova så ville han inte ta på sig pyjamasen och pappa tke dom skulle gå och titta på hockey tillsammans och då började han gråta ännu mera ! hahahah så söt ;D Så jag tog med han till sängen där jag lyckades få på han pyjamasen och han började gråta då pappa frågade om han skulle komma till honom så han fick stanna kvar i min famn tills han hade lugnat ner sig. Men så fort han märkte att han började somna så började han gny och försökte klämma ut lite tårar till :') Men sen så kröp han till pappa och när jag lite senare gick till sovrummet för att se om de sov så låg dom exakt lika dant :') hahah

Så jag gick och satte mig och såg på film med Tom, Sally & Flisan. Efter ett tag så somnade Sally först i ena fotöljen sen flisan i andra soffan och tillslut tom framför mig. Bar in Sally & Flisan till sängen och sen lyckades jag väckta Tom oxå så han gick och la sig i sin säng :)


Men nu ska jag ta och sova:) Fotbollscup i morn :)

  

Ovido - Quiz & Flashcards